Masz stronę internetową i planujesz samodzielnie zająć się jej pozycjonowaniem? Tutaj znajdziesz wskazówki, które pokażą Ci w jaki sposób bezpiecznie przystosować stronę, aby wyszukiwarka Google była dla niej przychylniejsza i zwiększała jej widoczność. Tern artykuł zawiera informacje wyłącznie o podstawowych zmianach, których wprowadzenie przez osobę niewykwalifikowaną w dziedzinie pozycjonowania jest bezpieczne. Kolejny etap działań jest dużo bardziej skomplikowany i najlepiej zlecić go zawodowcom.

CHCESZ WIĘCEJ INFORMACJI LUB POTRZEBUJESZ SPECJALISTY? WEJDŹ-> POZYCJONOWANIE RZESZÓW

Nagłówki są najważniejszymi elementami tekstu. Robot Google zwraca uwagę przede wszystkim na nie, dlatego też popularną praktyką jest umieszczanie w nich słów kluczowych. Takie działanie jest jak najbardziej wskazane, trzeba jednak zachować umiar i pamiętać o tym, że nagłówki powinny przede wszystkim zawierać informacje odnośnie tego, czego dotyczy paragraf poniżej i być zbudowane w naturalny sposób.

Zwykły tekst jest również bardzo istotny. W tym przypadku koniecznie trzeba dopilnować tego, żeby nie publikować plagiatów, czyli kopii tekstów z innych źródeł. Z punktu widzenia pozycjonowania jest to bardzo ważne, ponieważ robot Google bez problemu namierzy powielone treści i strona, która je publikuje traci na wiarygodności, a pozycjonowanie jej będzie znacznie utrudnione. Istotna jest również długość tekstu. Co prawda Google nie publikuje wytycznych na ten temat, ale prowadząc obserwację stron można wywnioskować, że kilka tysięcy znaków jest odpowiednie, w zależności od tematyki.

W tekście warto umieścić także linkowanie wewnętrzne, prowadzące do innych podstron w ramach jednej strony. Robi się to poprzez umieszczenie linku z odnośnikiem. Warto też zadbać o to, aby ukryć link pod hasłem, które dokładnie wskazuje czego można spodziewać się klikając w odnośnik. Linkowanie pomaga robotowi indeksującemu w poruszaniu się po stronie i dzięki temu pozycjonowanie daje lepsze efekty.

Ostatnim elementem, na którym warto popracować samodzielnie są zdjęcia. Oczywiście powinna się na nim znaleźć treść odpowiadająca materiałowi, którego dotyczy. W pozycjonowaniu trzeba się głównie skupić na nazwie grafiki. Powinna ona zawierać słowo kluczowe oraz krótki obraz tego co przedstawia.